Release notes 2011

December 2011

  • Beveiliging en workflow betaalprocessen
    Vanuit de betaallijst (in de "Bank" sectie van Yuki), kun je nu met de "Instellingen" knop rechtsboven (zichtbaar als je de eigenaar van hetdomein bent), aangeven dat je extra beveiliging op de betaalprocessen binnen Yuki wilt. Dit geeft de volgende opties:
    • Inkoopfacturen (en andere documenten in de betaallijst) moeten altijd eerst worden goedgekeurd (betaalbaar gesteld) voordat ze in de betaallijst verschijnen. Je kunt zelf aangeven welke gebruikers-rol binnen Yuki dit mag doen.
    • Betaalbestanden (ClieOp-bestanden die je bij je bank online kunt insturen) kunnen uitsluitend worden aangemaakt door gebruikers in de "Procuratie" rol.
      Zie Werken met de betaallijst voor meer informatie.

  • Verkoopfacturen en aanmaningen
    • Voor de verkoopfacturen in de lijst "Onbetaalde Facturen" kun je nu in één keer voor meerdere facturen de aanmaningen met een bepaalde herinneringlay-outs aanmaken en versturen.
    • De functionaliteit om van een factuur en herhaalde factuur te maken (waarbij automatisch elke week/maand/etc. soortgelijke facturen worden aangemaakt), is verplaatst naar een aparte knop op de factuur, met de volgende aanvullende functionaliteit:
      • Je kunt een startdatum opgegeven vanaf wanneer de eerste herhaalde factuur moet worden aangemaakt (voorheen werd dit hard bepaald door de factuurdatum van de eerste factuur)
      • Je kunt opgegeven welke factuurregels wel of niet moeten worden opgenomen in de herhaalde facturen.
    • In de Aanmaken/wijzigen factuurlay-out kun je aangeven waar het paginanummer voor facturen met meerder pagina's moet worden getoond (midden-onder, links-onder, rechts-onder, of helemaal niet)
    • Het onderwerp van een binnen Yuki aangemaakte verkoopfactuur kan nu door de gebruiker zelf worden aangepast, ook nadat de factuur verstuurd/verwerkt is.

  • Verbeterde adreslijst en adreskaart op de iPhone
    De adreslijst en adreskaart binnen de Yuki iPhone app zijn nieuw ontworpen voor de iPhone, voor een verbeterde bruikbaarheid en leesbaarheid. Ook de Home page heeft kleine veranderingen.

  • Google Maps
    In een adreskaart binnen Yuki, kun je met de "Plattegrond" knop de locatie of route naar het adres in Google Maps zien.

  • Taken
    • In een taaksoort is het voor de "Realisatie" en "Goedkeuren" van realisatie mogelijk om de "Aanmaker" optie te kiezen. Dit zorgt ervoor dat de taak voor deze stap automatisch aan de aanmaker van de taak wordt toegewezen.
    • Yuki accountants en partners kunnen binnen hun Yuki portaal nu gebruik maken van taken om klantspecifieke activiteiten vast te leggen, of met Yuki medewerkers te communiceren.



November 2011

Afbeelding toevoegen
  • Zelf activeren van je proefdomein
    Je kunt Yuki gratis 30 dagen uitproberen met een zgn. "proefdomein". Je kunt nu, op elk moment dat je wilt, dit proefdomein activeren (upgraden) tot een volwaardige Yuki boekhouding. Dit kan via het scherm dat regelmatig op je bureaublad naar voren komt, of via de knop "Activeren" op je bureaublad.

  • iPhone/iPad verbeteringen
    • De grafieken van de financiële monitor werken nu ook op de iPhone en de iPad
    • Op de iPad krijg je nu ook de linkermenubalk van de Yuki applicaties te zien, zodat navigeren makkelijker wordt.

  • Aanmaningen
    • Het is mogelijk om bij de herinneringsinstellingen aan te geven dat de eerste stap van de automatische aanmanigen in Yuki (de herinnering drie dagen voor de vervaldatum) wordt overgeslagen
    • Als voor een handmatig-verstuurde aanmaning de lay-out van een automatisch-verstuurde aanmaning wordt gebruikt, neemt deze aanmaning de plaats in van een toekomstige automatisch-verstuurde aanmaning.

  • Lijst van inkoopfacturen
    • De grootboekrekening en de datum van de laatste betaling gekoppeld aan de factuur kunnen nu als kolom geselecteerd worden.
    • De lijst kan naar CSV/Excel geëxporteerd worden, met de "Download" knop rechtsboven.

  • Audit exportbestanden
    In Yuki kun je (via het "Exporteren" menu in de "Boekhouding" sectie van Yuki), je boekhoudkundige transacties over een bepaald boekjaar exporteren in CSV-, Excel- of diverse "audit"-formaten. Hierin zijn nu diverse verbeteringen aangebracht, met betrekking tot performance van de export, en correct meenemen van winst- en andere eindejaarsboekingen.

Oktober 2011

  • Overzicht van je Yuki contract

    Afbeelding toevoegen

    Vanuit je domeinoverzicht heb je nu ook een volledig overzicht op je contract met Yuki. 

    Ga hiervoor naar je domeingegevens ("Domein", rechtsboven in je Yuki scherm), en klik op de knop 'Contract' . Je krijgt vervolgens een overzicht met daarin:
    • Contractnummer en startdatum van je contract.
    • Facturatie gegevens (aan wie is de factuur gericht, e-mailadres voor de factuur, automatische incasso gegevens).
    • Actieve contractonderdelen: administratie + aanvullende services zoals de btw-aangifte service
    • Eventuele niet-actieve contractonderdelen met de optie tot heractivering
    • Mogelijkheid tot opzegging

  • Twitter updates op je desktop 
    Afbeelding toevoegen Op je desktop (direct na inloggen) krijg je nu rechtstreeks algemene informatie van Yuki door middel van Twitter berichten. Hier wordt ondere andere aandacht besteed aan:
    • Nieuwe functionaliteit
    • Yuki tips
    • Relevante nieuwsberichten voor ondernemers 

      Standaard worden er twitter updates van @yukiboekhouden weergegeven, maar je kunt hier ook een ander twitter account aan koppelen. Ook kun je de updates in zijn geheel uitschakelen. Ga hiervoor naar: 
      Instellingen > Persoonlijke Voorkeuren > Bureaublad > Twitterberichten 

  • Betere afhandeling van online betaalde verkoopfacturen 
    Verkoopfacturen die online betaald zijn met bijvoorbeeld iDeal, PayPal of creditcard worden vanaf nu beter afgehandeld. 
    Omdat deze facturen al direct bij de verkoop betaald zijn, worden ze niet meer op debiteuren geboekt maar direct overgeboekt naar een tussenrekening. Op deze manier komen ze niet meer bij de openstaande posten terecht. Yuki draagt zorg voor het regelmatig opschonen van deze tussenrekeningen. 



September 2011

  • E-mail delen met collega's 
    Afbeelding toevoegen
    Als je je e-mail ophaalt in Yuki, kon je er altijd voor kiezen om een e-mailconversatie in het archief te plaatsen zodat je collega's binnen Yuki deze terug kunnen lezen.
    Dit is nog steeds mogelijk maar het kan nu ook makkelijker doordat je per e-mail kunt aangeven voor wie deze zichtbaar is.
    • Je kunt nu dus handig een e-mail van bijvoorbeeld je leveranciers of klanten delen
    • Rechtsbovenin een e-mail kun je bij 'toegang' selecteren wie deze e-mail mag inzien
    • Standaard staat dit op 'privé', zodat alleen jij deze kunt bekijken

>>Lees verder: E-mail delen binnen Yuki

  • Beter overzicht in je boekhouding en verwerkte transacties: de nieuwe Financiële Krant
    Afbeelding toevoegen 

    De Financiële Krant geeft je direct inzicht in je boekhouding (omzet, resultaten, tegoeden). Ook krijg je een overzicht met openstaande en behandelde transacties door Yuki. 
    Je kunt deze nu ook direct als (HTML) e-mail nieuwsbrief ontvangen als je kiest voor een maandelijks overzicht. Dit kun je als volgt instellen:
    • Ga naar instellingen
    • Klik op "Financiële Krant"
    • Klik linksboven op "nieuwe abonnee"
    • Geef naam en e-mailadres + overige voorkeuren op
    • Als je kiest voor 'maandelijks' kun je de optie 'HTML' selecteren zodat je het overzicht direct in je e-mail ontvangt
    • Klik op bewaren 

  • Zakelijke of privé e-mail versturen?
    Afbeelding toevoegen

    Je kunt per contact zowel een zakelijk of privé e-mailadres ingeven. In de e-mail kun je vervolgens aangeven of je wilt dat deze naar het privéadres of zakelijk adres van je contactpersoon gaat.
    Standaard staat dit nu op zakelijk. 

  • Onderwerp van financiële documenten aanpassen 
    Afbeelding toevoegen 

    Het onderwerp van alle financiële documenten (facturen, declaraties, etcetera) kun je nu ook zelf aanpassen. Dit heeft alleen invloed op het document zelf en niet op de journaalposten (details boeking).
    • Je kunt het onderwerp aanpassen door het document te openen en op de 'bewerken'-knop te klikken. 

Augustus 2011

  • Het gezicht achter Yuki
    Zoals eerder was aangekondigd in de nieuwsbrief, krijg je vanaf nu de foto te zien van de Yuki medewerker die jouw vraag beantwoord. 
    Daarnaast is het scherm van de vragen verbeterd, zodat je een goed overzicht hebt van de gehele conversatie en direct iets kunt toevoegen of een antwoord kunt geven.
    Afbeelding toevoegen



  • Factureren met prijslijsten verbeterd
    Prijslijsten zijn handig als je voor een artikel of service verschillende prijzen gebruikt; denk bijvoorbeeld aan het verschil in levering aan particulieren of bedrijven. >>>meer uitleg
    Er zijn nu een aantal verbeteringen gemaakt in het werken met prijslijsten:
    • Je kunt per klant direct een prijslijst kiezen in de adreskaart
    • Je kunt een standaard prijslijst kiezen bij 'factuurinstellingen' 

  • Makkelijk je debiteuren beheren 
    Om het debiteurenbeheer in Yuki makkelijker en overzichtelijker te maken, zijn nu twee kolommen toegevoegd in de lijsten 'onbetaalde facturen' en 'in behandeling': 
    - De datum van de laatst gestuurde herinnering 
    - Het onderwerp van de laatst gestuurde herinnering 
    - Het onderwerp is ook direct een link naar de betreffende herinnering 
    Om deze kolommen weer te geven, klik op deze knop Afbeelding toevoegen en vink de opties 'datum laatste herinnering' en 'laatste herinnering' aan. 

  • De Btw-aangifte service
    Afbeelding toevoegen
    De Yuki Btw-aangifte service is nu verbeterd voor administraties met een gebroken boekjaar, waardoor betalingskenmerken direct goed worden aangemaakt. 
    >>>lees meer over de btw-aangifte

  • Overige verbeteringen
    • Bij het aanmaken van een verkoopfactuur, wordt nu het postadres van de klant gebruikt
    • Als je gebruik maakt van de aanmaningen service van Yuki, kun je vanaf nu dezelfde layout opties kiezen bij het handmatig aanmaken van een aanmaning
    • Wanneer je een banktransactie zelf direct op de omzet of de kosten boekt, kun je nu de juiste btw-code selecteren
    • RTF-bestanden worden nu ook correct afgehandeld
    • Privé betaald door directie komt niet meer automatisch in de betaallijst maar op Rekening Courant
    • Bij het overboeken van saldi kun je nu ook de gewenste transactiedatum invoeren
    • De betaallijst op de desktop laat nu het volledige aantal zien dat in behandeling staat, in plaats van het aantal voor de komende week 



Juli 2011

  • Vragen aan Yuki
    Als je een vraag aan Yuki stelt (via de "Stel een vraag" link onderaan in Yuki, of de "Vraag" knop in de Yuki postbus), kun je nu kiezen tussen:
    • Een vraag over je boekhouding
    • Een vraag over de Yuki software
    • Een klacht

        Op basis van deze indeling worden de vragen nu effectiever en sneller beantwoord dan voorheen.

Afbeelding toevoegen

  • Voorvoegsel voor factuurnummer van verkoopfacturen die je in Yuki aanmaakt
    Als je verkoopfacturen binnen Yuki aanmaakt en verstuurt, kun je nu bij de factuurinstellingen van de administratie een factuurnummer-voorvoegsel ingeven. Dit zorgt ervoor dat op alle verkoopfacturen het factuurnummer bestaat uit dit voorvoegsel, gevolgd door een volgnummer.

  • Adresregel kan getoond worden in lijst van adressen
    In de adreslijsten van Yuki, kun je nu via de "Pas de getoonde kolommen aan" knop (rechtsboven), "Adres" kiezen. Hiermee wordt de adresregel (of regels) in de lijst getoond (meestaal is dit straatnaam + huisnummer). Deze informatie wordt ook meegenomen als je de lijst download (via de "Download" knop rechtsboven in de lijst).

  • Wekelijkse optie voor herhaalde facturen
    In Yuki kun je automatisch verkoopfacturen laten klaarzetten die je op regelmatige tijden wilt versturen. Naast de maandelijks, kwartaal en jaarlijkse optie, is er nu ook een wekelijkse optie.

  • Ondersteuning van bankbestanden van MoneYou
    De MT940-bankbestanden van MoneYou kun je nu naar Yuki insturen en deze worden door Yuki verwerkt.

  • Switchen tussen meerdere accountants-portals
    Accountants die gebruik maken van Yuki om de gegevens van hun klanten in te zien of te bewerken en die voor meer dan één accountant of accountantsvestiging werken, kunnen nu van meerdere Yuki accountantsportals gebruik maken, en snel tussen deze portal switchen, via de portalselectie in het linkermenu.

Juni 2011

  • Periodieke facturen
    In Yuki kun je zelf je eigen verkoopfacturen aanmaken en versturen. Voor als je regelmatig dezelfde facturen maakt, kun je nu ook periodiek een factuur laten klaarzetten zodat deze factuur altijd correct en op tijd klaar staat om verstuurd te worden. Dit is handig voor bijvoorbeeld abonnementen, huurovereenkomsten, servicecontracten, etcetera. >>>lees meer 

  • Prijsafspraken
    Wanneer je met specifieke klanten afspraken hebt gemaakt over een prijs, buiten de standaard prijslijsten om, kun je deze vastleggen in een prijsovereenkomst.
    Alle prijsovereenkomsten van alle klanten samen kun je nu terugvinden in de lijst 'Prijsovereenkomsten' (boekhouding/verkoop/prijsovereenkomsten). 

  • Exporteren van adressen
    Je kunt het adresboek exporteren om deze vervolgens te importeren in Excel, Outlook, Outlook Express of in een ander Yuki domein. Er is nu ook een mogelijkheid toegevoegd om, naast een selectie op basis van tags, alle klanten of alle leveranciers te exporteren. 

  • Documenten via e-mail doorsturen naar Yuki
    Je kunt op verschillende manieren documenten aanleveren aan Yuki. Een veelgebruikte methode is om deze documenten rechtstreeks te e-mailen naar jouw domein. Als je Yuki domein-naam bedrijf.yukiworks.nl is, dan is het e-mailadres hiervoor bedrijf@yukiworks.nl. Je kunt bijv. ook je leverancier rechtstreeks je facturen laten e-mailen naar dit e-mailadres. Om precies te lezen hoe dit werkt, kun je dit artikel bekijken: Scannen, uploaden of mailen van documenten
    Deze functionaliteit is nu verder verbeterd, zodat als je een e-mail die je hebt binnengekregen op je eigen e-mailadres, en je deze e-mail doorstuurt ("Forward") naar je Yuki e-mailadres, dit nu in alle gevallen correct werkt. 

  • Automatisch e-mail die je binnen Yuki ophaalt in het archief laten plaatsen
    Yuki bevat ook een volledige e-mail functionaliteit. Je kunt hiermee in Yuki de e-mail van een bestaand e-mailadres ophalen, lezen en verzenden. Je hebt bij het aanleggen van dit e-mailadres in Yuki de mogelijkheid om alle e-mails automatisch in het Yuki archief op te slaan. De standaard ordner waar deze e-mails in opgeslagen worden is nu gewijzigd van "Uitzoeken door Yuki" naar "Zelf uitzoeken".
    >>>lees meer

  • Koppelen van banktransacties 
    Voor gebruikers met de rol externe accountant is er een wijziging in het koppelen van banktransacties. Voorheen waren er drie opties beschikbaar: handmatig boeken, wijzig relatie en type transactie. Deze opties zijn uitgebreid en verzameld onder de knop 'acties'. Afhankelijk van het type transactie (bij- of afschrift) worden hier de mogelijkheden getoond. 

  • Yuki vraagt je nu minder vaak "Hoe tevreden ben je over Yuki?"
    Als je een actief, lopend domein hebt, vragen we je nu nog maar eens in de drie maanden om aan te geven hoe tevreden je bent over Yuki. Je kunt op elk ander moment ook aangeven of je tevredenheid met Yuki veranderd is, door op het Yuki bureaublad op "Tevredenheid" te klikken.



Mei 2011

  • Yuki Postbus
    Het aanleveren van documenten aan Yuki is veranderd. Wanneer je op de Yuki Postbus klikt wordt de bovenste plank van het archief weergegeven. Het doel is dat je de documenten die je aanlevert direct in de juiste ordner kunt plaatsen van waaruit ze vervolgens door Yuki verwerkt zullen worden. Zie voor meer informatie: Yuki Postbus
    Afbeelding toevoegen 


  • Historie van aangeleverde documenten
    Vanuit de Yuki Postbus is er een lijst beschikbaar ('historie') met daarin alle aangeleverde documenten per geselecteerde periode. Hier is onder andere te zien wanneer een document is geüpload, in welke ordner deze is geplaatst en wat de status ervan is (open, in behandeling, Data Entry voltooid of afgehandeld) 

  • Instellingen voor Yuki berichten
    Bij je instellingen kun je nu ook aangeven wie binnen het domein de berichten van Yuki gaat ontvangen. Deze instellingen kunnen worden aangepast door een directie-lid of de eigenaar van een domein. Het gaat hier over de volgende zaken:
    • Vragen over de administratie
    • Berichten rond de btw-aangifte
    • Vragen over aandachtspunten zoals documenten die niet verwerkt kunnen worden
      Afbeelding toevoegen

  • Prullenbak
    Wanneer je documenten verwijderd, worden deze niet meer direct definitief verwijderd, maar worden in de lijst 'verwijderde documenten' geplaatst (links in het menu van het archief). Hier is het ook mogelijk om documenten terug naar het archief te plaatsen. Documenten die niet door de Yuki Backoffice afgehandeld zijn, zullen na 90 dagen automatisch definitief verwijderd worden.

  • Scan Wizard in Chrome
    Er zijn aanpassingen gemaakt waardoor het nu het scannen vanuit de webbrowser Google Chrome ook mogelijk is. Hiervoor moet wel een de add-on Click Once for Chrome geïnstalleerd zijn. Voor verdere informatie over ondersteuning in verschillende browsers is het volgende artikel beschikbaar: Scan Wizard browser ondersteuning

  • Procedure bij vergeten wachtwoord
    De procedure wanneer je je wachtwoord vergeten bent is gewijzigd. Voor uitleg hoe te handelen als je je wachtwoord vergeten bent, zie dit artikel: Wachtwoord vergeten

Maart 2011

  • Digitale post 
    Er is een nieuwe applicatie "Digitale post", beschikbaar vanuit het Yuki menu, of vanuit het archief menu. Hierin zijn alle documenten zichtbaar die via e-mail of TNT Scanpost zijn binnengekomen. Je kunt hier checken of deze documenten in Yuki moeten blijven (en bijv. geen spam of fake-facturen zijn), en je kunt deze post ook doorverdelen naar andere gebruikers. Voor verdere uitleg, zie: Digitale post
    De samenwerking met TNT Scanpost is op dit moment nog in de begin-fase, wil je hier meer over weten, zie ook: Samenwerking met ABN AMRO en TNT Scanpost

  • Standaard bureaublad
    Het standaard bureaublad (desktop) van Yuki heeft een nieuwe indeling, met o.a. directe links naar uploaden en scannen. Je kunt deze standaard desktop terugkrijgen door met je rechtermuisknop op de Yuki desktop te klikken, en "Bureaublad herstellen" te kiezen. De grootte van de default desktop is geoptimaliseerd voor werken op laptops en tablets, maar is uiteraard ook geschikt voor grotere schermen. 

  • Aanpassen zoekresultaten
    In het scherm van de zoekresultaten van de algemene zoekfunctie in Yuki, kun je nu rechtsboven een knop vinden om je zoekresultaten aan te passen. je kunt hier aangeven door welke gegevens, en in welke volgorde, er gezocht moet worden, en hoeveeel zoekresultaten moeten worden weergegeven. Je vindt deze instellingen in het scherm met de zoekresultaten, door rechtsbovenin het scherm op 'instellingen' te klikken. 

  • Btw-nummer verplicht voor verkoopfacturen binnen EU 
    Wanneer je goederen en/of diensten exporteert binnen de EU, is het wettelijk verplicht om het btw-nummer van de klant te vermelden op de factuur. Daarom is het vanaf nu ook verplicht dat het btw-nummer van de relatie ingevuld is op de verkoopfacturen die je in Yuki maakt wanneer het export binnen de EU betreft. 

Februari 2011

  • Declaraties 
    Voor kleine onkosten kun je nu zelf een formulier in Yuki invullen om deze te declareren. Dit kan nuttig zijn, omdat je op deze manier:
    • Niet alle bonnetjes hoeft te verzamelen en stuk voor stuk inscannen
    • Medewerkers de mogelijkheid geeft declaraties direct elektronisch in te dienen

      Je vindt het formulier op twee plaatsen in Yuki: Boekhouding > Personeel > Onkostendeclaratie of Yuki Postbus > Onkostendeclaratie
      Voor meer informatie over het onkostendeclaratie formulier, zie ook dit artikel: Onkostendeclaratie formulier

  • Automatisch verwerken van verdicht aangeleverde ClieOp-betaling
    • Vanaf deze batch kan Yuki beter omgaan met verdicht aangeleverde ClieOp-betalingen. Als je bank de ClieOp als een verzamelbetaling terugmeldt, geef dat dan even door aan Yuki. Yuki zorgt er dan voor dat bij het aanmaken van de het ClieOp-bestand de betaalde posten direct worden afgeboekt. De verzamelbetaling wordt dan gematched met het totaalbedrag van de ClieOp-betalingen. Bijkomend voordeel is dat je bespaart op het aantal Yuki transacties.

  • Zoeken en selecteren
    • Met Ctrl+click op de algemene zoekknop (rechtsboven in Yuki) worden de zoekresultaten in een nieuw venster geopend.
    • In de algemene zoekfunctie, en in het zoeken in het archief, kun je nu zoeken op een bereik van een bedrag. bijv. "500-600" om een document of banktransactie te vinden met een bedrag tussen de 500 en 600 euro.
    • In de Betaallijst kun je een datum selecteren tot welke de betalingen getoond moeten worden.
    • In de Yuki agenda kun je nu de afspraken selecteren van alle werknemers in een bepaalde afdeling 

  • Btw Calculator en Valuta Calculator
    • Om snel te rekenen met btw-bedragen (inclusief, exclusief en verschillende btw-percentages) is de btw-calculator beschikbaar in Yuki. Je vindt deze helemaal onderaan het scherm via de link 'Btw calculator'
    • Met name voor ondernemingen die te maken hebben met handel in verschillende landen is de Valuta Calculator zinvol. Je vindt deze ook onderaan het scherm via de link 'Valuta Calculator'. Het is mogelijk om direct een bedrag om te rekenen met de wisselkoers die op een bepaalde datum van toepassing was. Deze datum kan in de calculator worden ingegeven bij 'factuurdatum'. Momenteel zijn wisselkoersen van de volgende valuta beschikbaar: AUD, CHD, CAF, DKK, EUR, GBP, HKD, JPY, NOK, NZD, SEK, SGD, USD, ZAR. De informatie over de wisselkoersen wordt beschikbaar gemaakt door VWD Group. 

  • Bijlagen van taken
    • Per taaksoort kun je aangeven in welke order + tab de bijlagen van een taak worden geplaatst. Je vindt deze en andere instellingen van taaksoorten in de agenda > taaksoorten. 

Januari 2011

  • Sneller toegang tot lopende btw-aangifte
    • Als je op de "Omzetbelasting" koppeling in het Boekhouding menu klikt, wordt je nu direct doorgestuurd naar de openstaande btw-aangifte, die je aandacht nodig heeft. Je kunt van daaruit ook weer terug naar de lijst van alle aangiftes.
    • Als je zelf de btw-aangifte doet vanuit Yuki, krijg je ook een extra knop op je Yuki bureaublad, als het tijd wordt om aandacht te besteden aan deze aangifte.

  • Lijst met verwijderde documenten
    • Als je in de rol "Management" of "Financiële administratie" zit, heb je in het archief een kopppeling "Verwijderde documenten". Hier kun je alle recent verwijderde documenten zien, inclusief wie ze heeft verwijderd.
    • Als je in de rol "Management" zit, kun je hier ook in de meeste gevallen de verwijderde documenten opnieuw downloaden (door op de bestandsnaam te klikken). Dit is alleen mogelijk als het document niet direct na het uploaden verwijderd is (minimaal een uur in Yuki aanwezig is geweest, zodat het in de automatische back-up is meegelopen).

  • Meer mogelijkheden met verkoopfacturen en factuur lay-outs
    • Je kunt nu bij bijna alle factuurlay-outs aangeven welke gegevens van de factuurregels getoond moeten worden (Prijs, btw-bedrag per regel, artikelcode, etc.)
    • Bij een adres (persoon) in Yuki kun je nu een Aanhef ingeven (standaard gevuld met "Beste Voornaam"), die gebruikt kan worden in facturen die je vanuit Yuki verstuurt.
    • In de e-mail die met verkoopfactuur vanuit Yuki wordt verstuurd kun je nu de "placeholders" Header en InvoiceProject gebruiken om resp. de aanhef van een contactpersoon, en het dossier aan te geven waar de factuur aan gekoppeld is. Zie dit artikel voor een overzicht van alle placeholders voor verkoopfacturen en aanmaningen: https://sites.google.com/a/yuki.nl/wikiworks/documents/werken-met-placeholders
    • Nadat verkoopfacturen zijn verwerkt (en verstuurd) in Yuki, kun je nu alsnog een dossier of tag aan de factuur hangen.

  • Makkelijker downloaden van adresgegevens en taken
    • Via een nieuwe "Download" knop rechtsboven in het scherm, kun je nu je lijst met adressen of taken als zgn. CSV-bestand downloaden, die in de meeste gevallen direct in Excel wordt geopend. Je krijgt hiermee exact de geselecteerde data van je scherm, met als extra dat je niet alleen de eerste 100 gegevens krijgt (zoals op je scherm) maar dat je alle gegevens krijgt die aan de selectiecriteria voldoen.
    • Bij je persoonlijke instellingen kun je aangeven of het scheidingsteken voor deze download-bestanden een ";" of een "," moet zijn. Dit kan afhangen van je instellingen op je eigen computer, om het direct goed tonen in Excel (of een andere applicatie) zo goed mogelijke te laten werken.
    • In de toekomst zullen vrijwel alle lijsten binnen Yuki deze download mogelijkheid krijgen.

  • Wie heeft een adreskaart bekeken?
    Vanuit een adreskaart (persoon, bedrijf) kun je nu in de "Log" sectie zien hoe vaak dit adres bekeken is, en door op het aantal te klikken wie dit is geweest. Dit kan handig zijn om na te gaan wie er binnen je bedrijf contact heeft gehad met een bepaalde klant of leverancier.

  • Handiger datumbereik van banksaldo in de financiële monitor
    De grafiek met het banksaldo in de financiële monitor neemt nu automatisch de laatste 12 maanden als je het huidige jaar selecteert en het hele geselecteerde jaar als je een eerder jaar selecteert.

11 januari 2011

  • Uitgebreide btw-aangifte service
    Voor €5 in de maand controleert en verstuurt Yuki je complete btw-aangifte, zonder dat je zelf nog actie hoeft te ondernemen. Daarnaast is er ook de mogelijkheid om zelf de aangifte te controleren en versturen, of dit door je accountant te laten doen, die gratis in Yuki kan meewerken. Zie dit artikel voor meer informatie: Opstart: btw-aangifte

  • Domeineigenaar wijzigen
    De eigenaar van het Yuki domein is het eerste aanspreekpunt vanuit Yuki, en heeft ook de mogelijkheid om binnen het domein alle rechten uit te delen. Het is nu mogelijk (vanuit "Mijn domein") om zelf iemand anders als domein-eigenaar toe te wijzen. 
    Daarnaast kan de domein-eigenaar nu ook rechstreeks vanuit Yuki administraties binnen het domein, of het hele domein, stopzetten.

  • Betaalbaarheid opties in betaallijst
    In de betaallijst kun je nu eenvoudig facturen uit te betaallijst halen (op "in behandeling" zetten), omdat je ze bijv. nog niet wilt betalen. je kunt deze apart-gezette facturen hier ook weer terugvinden, en opnieuwe betaalbaar stellen.

  • Volledige ondersteuning IBAN-bankrekeningnummers
    In de door Yuki verwerkte inkoopfacturen, worden nu de IBAN-bankrekeningnummers verwerkt (als deze als zodanig op de factuur staan). Dit geeft een beter afhandeling van buitenlandse facturen in het algemeen, en van buitenlandse leveranciers met Nederlandse bankrekeningen (of vice versa) in het bijzonder.

Zie ook

Comments