Taaksoorten

Zijn er in je domein gebruikers met een rol aanwezig of heb je werknemers aangemaakt dan kun je bij elk document in Yuki gebruik maken van verschillende soorten taken. Een taak is een actie, vraag of opdracht voor een gebruiker binnen Yuki. Met taken kun je kleine werkprocessen (eenvoudig workflow systeem) binnen je bedrijf opzetten. Maak taken aan voor medewerkers bijvoorbeeld het aanmaken van een bestelling. 

In Yuki kun je een overzicht bekijken van alle aangemaakte taaksoorten. 


Open de module 'Agenda' en klik links in je scherm op 'Taaksoorten'.



Het volgende scherm wordt geopend:



Standaard levert Yuki twee taaksoorten: 'Taak' en 'Vrijgeven voor betaling'. Je kunt zelf nieuwe taaksoorten aanmaken. Taaksoorten die Yuki zelf gebruikt zijn onder andere:

  • Urenregistratie
  • Bug reports
  • Supportvraag
  • Bestellen
  • Gespreksnotitie.

Om een nieuwe taaksoort aan te maken, klik je linksboven in je scherm op de knop 'Nieuwe taaksoort'.

Bij het aanmaken van de taaksoorten wordt het gedrag van de taken bepaald.

Onderstaand zoals een taak eruit kan zien. De taakbalk hoort bij stap 1: Goedkeuring
  • 'Afkeuren' en 'Meer informatie' gaat het document terug naar de aanmaken van de taak
  • 'Goedkeuren' de taak wordt doorgezet naar degene die voor de 'Realisatie' verantwoordelijk is. In onderstaand voorbeeld, moet de persoon nog wel bij 'Taak voor' worden 
  • uitgekozen.
  • 'Bewaren' opslaan van eventuele wijzigingen.
  • 'Maak een deeltaak voor deze taak aan'
  • 'koppel deze taak als een deeltaak aan een andere taak'.


Afbeelding toevoegen


Onderstaand zoals een taak eruit kan zien. De taakbalk hoort bij stap 2: Realisatie
  • 'terugsturen' terug naar de stap 'goedkeuring'
  • 'Klaar' door naar de volgende stap 'Goedkeuring van realisatie'
Afbeelding toevoegen


















Onderstaand zoals een taak eruit kan zien. De taakbalk hoort bij stap 3: Goedkeuring van realisatie
  • De realisatie van de taak kan nu goed- dan wel afgekeurd worden 
Afbeelding toevoegen



Zie ook: