Microsoft Office 365 e-mail koppelen met Yuki

Het is mogelijk Microsoft office 365 Outlook e-mail te koppelen met je je Yuki mail. Hierdoor kun je e-mail ontvangen en verzenden vanuit Yuki.

Je hebt hiervoor de ‘Exchange service’ in Office 365 nodig.


Let op: verzonden e-mails worden niet gesynchroniseerd, dus als je een e-mail hebt verstuurd vanuit

Outlook, zal deze niet verschijnen in de 'verstuurd' box van Yuki en andersom.


Hoe ga je te werk:


Meld je aan bij Office.com, vervolgens klik je op de link 'Outlook':




Je komt nu in je postvak IN terecht, hier vanuit klik je op het icoon 'instellingen':




Nu klik je links in de kolom op 'POP en IMAP':




Deze gegevens moet je bij de hand houden omdat je deze in Yuki moet invoeren.

Nu Log je in Yuki in en ga je naar je Yuki Mail.

 


Links in de kolom klik je op ‘Email accounts’ en vervolgens op de + (nieuwe account aanmaken):




Nu doorloop je de wizard voor het aanmaken van een nieuw e-mailaccount.


Vul je naam en e-mailadres in.



Als je ‘Gebruik uitsluitend voor versturen van e-mail’ aanvinkt kun je geen mail ophalen vanuit Yuki.


In het volgende scherm klik je op de knop ‘Meer opties’:




Nu vul je alle gegevens in en neem je de POP en SMTP gegevens over vanuit je Office365 Outlook instellingen.


LET OP!

Zorg ervoor dat je Office365 hebt aangevinkt.


Het volgende veld geeft je de keuze om ‘Berichten te verwijderen van server’. Zorg ervoor

dat je deze optie niet hebt aangevinkt zodat de e-mails zowel op uw office account en in Yuki terecht komen.



In de laatste stap zal Yuki je ter voorkoming van fraude een bevestiging e-mail sturen om het account te verifiëren.



Het e-mail bericht ziet er als volgt uit:


Je activeert het account door in de tekst op de link ‘bevestigen account’ te klikken.



Zie ook: