Nieuwe taak aanmaken

Om een nieuwe taak aan te maken open je de module 'Agenda', klik je vervolgens links in je scherm op 'Taken' en vervolgens op 'Nieuwe taak' of je klikt bovenin je scherm op de knop 'Nieuwe taak'.



Het volgende scherm wordt geopend: 



Selecteer het soort taak die je wilt gaan aanmaken. Het volgende scherm wordt geopend:



Omschrijving
Hier geef je de naam van de taak in.

Taak voor
Standaard wordt hier de naam van de aanmaker van de taak ingevuld. Door te klikken op het 'klembordje' onder het veld wordt de takenlijst geopend.
Je wijst de nieuwe taak aan een andere gebruiker toe door deze te selecteren.



De volgende optie wordt in het scherm toegevoegd:



Door te klikken op het 'klembordje' onder het veld wordt de takenlijst van deze gebruiker geopend.
Je kunt hier ook aangeven dat de toegewezen taak na afhandeling door de gebruiker wordt teruggestuurd naar de aanmaker.

Startdatum
Vanaf deze datum moet de taak door de gebruiker worden uitgevoerd.

Voltooien voor
Op deze datum moet de taak door de gebruiker zijn voltooid (afgehandeld).

Prioriteit
Geef de prioriteit aan van de taak: laag, middel, hoog of urgent.

Dossier
Koppel deze taak aan een dossier door deze met het vergrootglas te selecteren of voer de naam van het dossier in waardoor het dossier direct wordt aangemaakt (als het dossier nog niet bestaat). 

Relatie(s)
Wil je de taak koppelen aan een relatie dan kun je deze hier invullen zodat je vanuit de module 'Relatiebeheer' bij de desbetreffende relatie alle gekoppelde taken kunt bekijken.

Document
Koppel een document uit één van de ordners in Yuki door deze met het vergrootglas te selecteren.

Van mijn computer
Koppel een bestand dat aanwezig is op je computer door deze met het vergrootglas te selecteren.

Tags
Je kunt een taak ook één of meer tags geven. 



Zie ook: