Nieuw dossier aanmaken

In de balk bovenin je scherm klik je op het icoon 'Dossiers'.

klik vervolgens op de knop + 'Nieuw dossier'.

Vul in het nu geopende scherm alle gegevens in die van toepassing zijn voor het dossier/project.



Gegevens

Omschrijving: Hier geef je de naam van het dossier in.
Code: Je kunt het dossier een code geven, deze is ook te gebruiken in combinatie met herkenningsregels.
Startdatum / EinddatumElk dossier heeft een begin en einddatum. Lopende dossiers zijn dossiers die nog geen einddatum hebben, of waarvan de einddatum in de toekomst ligt. 
Relatie: Wil je het dossier koppelen aan een relatie dan kun je deze hier invullen, zodat je vanuit het CRM gedeelte van Yuki gekoppelde dossiers per relatie kunt bekijken.
TagsJe kunt dossiers ook één of meer tags geven. Op die manier kun je dossiers weer onderverdelen, bijvoorbeeld voor Marketing, Rapportage, Intern of Projecten. Een handige tagging kan gebruikt worden bij bepaalde overzichten zoals bij het marge-overzicht.

Budget

Verkoop / InkoopBudgetten per project. Je kunt op de kaart van een dossier een budget ingeven voor omzet en inkoop. Dat is een budget voor de gehele looptijd van het budget (dus niet per jaar). In het overzicht marge bijdrage per project kun je kolommen aanzetten om de budgetten en verschillen t.o.v. de actuele omzet te tonen. 

Herkenningsregel 

Vink deze optie aan als je gebruik wilt maken van automatische herkenning van dossier codes. Voor een uitgebreide beschrijving zie Dossiers automatisch toewijzen.

Toegang
 
Beveiliging: Een dossier hoeft niet voor iedereen relevant te zijn. Daarom is het binnen Yuki mogelijk om per dossier de toegang te bepalen, zodat alleen een specifieke groep gebruikers de inhoud (documenten/e-mails/taken/afspraken) van het dossier kan benaderen.
Voor een uitgebreide beschrijving van de verschillende toegangsniveaus van een dossier zie Toegangsniveaus dossiers
Beheerder: Elk dossier heeft een beheerder. De dossierbeheerder is de enige gebruiker die de rechten of basisgegevens van het dossier mag aanpassen. Is de dossierbeheerder niet langer actief als gebruiker, dan gaan die rechten automatisch over naar alle gebruikers met de rol Directie en naar de eigenaar van het domein.



Zie ook: