Loket koppeling met Yuki

Loket is geïntegreerd met Yuki. Door de koppeling met Loket is het mogelijk de loonstroken, journaalposten en loonaangiften uit Loket te halen en deze automatisch in Yuki te plaatsen.


De koppeling met Loket


Alleen gebruikers met de rol 'Portaalbeheer' of 'Backoffice' kunnen de koppeling gebruiken. Je opent de Loket koppeling in een administratie door bovenin je scherm de module 'Personeel' te openen en vervolgens links in je scherm te klikken op 'Loket service'. 

Via onderstaande uitleg kun je lezen hoe de Loket koppeling in Yuki moet worden geactiveerd. Hiervoor dient wel eerst een contract afgesloten te worden met Loket.

Loket moet in Yuki op drie verschillende plaatsen worden gekoppeld:
  • In het portaal (alleen gebruiker met rol 'Portaalbeheerder' via 'Instellingen')
  • Bij het domein 
  • In de administratie (gebruiker met rol 'Backoffice' via tabblad 'Administratie').


Loket koppelen met portaal in Yuki

Voor een uitgebreide beschrijving van de Loket koppeling met Yuki op portaalniveau zie helppagina Loket instellingen (backoffice portaal).



Loket koppelen met domein en administratie in Yuki


Om loonstroken en loonjournaalposten te importeren vanuit Loket moeten de Yuki domeinen en administraties goed geconfigureerd worden. Hieronder volgt een beschrijving van de benodigde stappen:


Domein




Administratie

Een administratie in Yuki heet in Loket een cliënt. Om een cliënt aan een administratie in Yuki te koppelen moet het cliëntnummer uit Loket worden ingevuld in Yuki.



Open het domein vanuit het backoffice portaal. Open de lijst met administraties door rechtsboven op de domeinnaam te klikken.

Klik op de administratie waar het cliëntnummer voor moet worden ingevuld en open het tabblad 'Administratie'. In het veld 'Relatiecode' kan het cliëntnummer uit loket worden ingevuld.




LET OP! 
De Loket koppeling kan alleen worden gekoppeld met de 'standaard' administratie in een domein. Wil je meerdere administratie's binnen één domein koppelen dan dienen er contractregels te worden toegevoegd. 
Neem hiervoor contact op met Yuki support@yuki.nl of bel: 010-2019734.




Zie ook: