Inkoop

De inkoopadministratie (Aankoopadministratie in België) bundelt alle zaken rond leveranciers en inkoopfacturen. Een aantal overzichten geven je inzage in de historie van je inkopen. Daarnaast kun je ook de status van alle inkoopfacturen bekijken: niet betaald, betalingen onderweg en in behandeling.



Open de module 'Inkoop' door te klikken op het icoon 'Inkoop' bovenin je scherm. Het startscherm van de module 'Inkoop' wordt nu geopend:



Links in je scherm vind je de belangrijkste functies van de module 'Inkoop'. Ze worden hieronder kort beschreven.

Inkooplijst
Overzicht van leveranciers en de bedragen die ze in een bepaalde periode (maand, kwartaal, half jaar of jaar) aan het bedrijf gefactureerd hebben.
Voor een uitgebreide beschrijving van dit overzicht zie Inkooplijst.


Inkoopfacturen
Een lijst (met zoekfunctie) van alle inkoopfacturen. Je kunt zoeken op onderwerp, bedrag, leverancier, factuurnummer, tag of dossier. Het resultaat van de zoekfunctie is eenvoudig naar Excel te exporteren voor verdere bewerking.
Tevens kun je filteren op alle credit facturen of alle onbetaalde of deels betaalde facturen.
Voor een uitgebreide beschrijving van dit overzicht zie Inkoopfacturen.


Saldilijst
Overzicht van alle leveranciers die nog geld van het bedrijf tegoed hebben.
Voor een uitgebreide beschrijving van dit overzicht zie Saldilijst.
 

Niet betaald
Facturen die nog betaald moeten worden.
Voor een uitgebreide beschrijving van dit overzicht zie Onbetaalde facturen.


Betalingen onderweg
Facturen waarvan de betaling onderweg is (betaald via pinpas, creditcard of automatische incasso (domiciliëring).
Voor een uitgebreide beschrijving van dit overzicht zie Betaling onderweg.


In behandeling
In dit overzicht zie je alle inkoopfacturen die nog niet betaald of geïncasseerd zijn en waar nog uitzoek- of navraagwerk voor moet worden gedaan.
Voor een uitgebreide beschrijving van dit overzicht zie In behandeling.



Zie ook: