Het boeken van standaard document

Alle aangeleverde documenten die niet door de IDR zijn herkend komen in de Backoffice workflow terecht met het documenttype 'Standaard'.

Bij de verwerking van standaard documenten worden er in Yuki geen financiële transacties geboekt. Daarnaast wordt dit type document door Yuki niet in een standaard ordner geplaatst maar moet de gebruiker zelf bepalen in welke ordner het document bewaard moet worden.

Voorbeelden van standaard documenten zijn verzekeringspolissen, leenovereenkomsten, amortisatieschema's, contracten etc.




Om een standaard document snel terug te kunnen vinden is het belangrijk om de correcte relatie (met KvK-nummer, Btw-nummer en website) en een eenduidig onderwerp in te voeren.  Daarnaast kun je het standaard document aan een bepaald dossier toewijzen (indien de module 'Yuki dossiers' is geactiveerd).

Wanneer je de gegevens hebt ingevoerd en eventueel notities (veld 'Notities' in sectie 'Overig') hebt toegevoegd kun je door te klikken op de knop 'Bewaren' linksboven in je scherm je invoer bewaren en vervolgens op de knop 'Ordner' klikken om het standaard document in de juiste ordner te plaatsen.

Met de geavanceerde zoekfunctie van Yuki doorzoek je het gehele Yuki domein naar alle relaties, documenten, transacties (afschriftregels), dossiers, taken, grootboekrekeningen, etc. die aan een zoekterm voldoen.



Zie ook: