Handmatig document aanmaken

Indien er geen gescand papieren document meer beschikbaar is kun je ook handmatig een document aanmaken en vervolgens verwerken in de administratie. In de module 'Archief' klik je links in je scherm onder de kop 'Bewerken' op de link 'Nieuw document'.

In het nu geopende scherm wordt je gevraagd op welke manier het document moet worden aangemaakt.



Yuki wil zoveel mogelijk documenten vastleggen zodat je later kunt achterhalen waarom een bepaalde boeking is gemaakt. Je hebt hier vier mogelijkheden:
  • Een bestand uploaden van je PC (bijvoorbeeld een PDF-bestand of Excel-sheet)


    Na het kiezen van een lokaal bestand klik je op de knop 'Doorgaan' en wordt het document rechts in je scherm getoond.


  • Een aantal bestanden uploaden die bij elkaar horen bijv. twee gescande bladzijden in JPG-formaat.




    Je klikt op de knop 'Selecteer bestanden' om deze op je computer te selecteren en vervolgens klik je op de knop 'Uploaden starten'. De documenten worden rechts in je scherm per pagina getoond.


  • Eén of meer pagina's van een document scannen.
    De ScanWizard wordt gestart. Als het de eerste keer is moet de ScanWizard eerst geïnstalleerd worden.


  • Je hebt geen document maar wilt het commentaar met de hand invoeren in een soort Word-document.



    Vervolgens selecteer je het correcte documenttype uit de lijst en verwerk je het document zoals je gewend bent.


Zie ook: