Documentatie‎ > ‎

Rollen voor de Backoffice

De functieverdeling van Yuki Backoffice medewerkers wordt bepaald door de rollen die deze medewerkers in het Portaal hebben hebben. 


De functieverdeling van medewerkers in de Partner portal wordt bepaald door de rollen die deze medewerkers hebben.

De volgende Backoffice rollen zijn gedefinieerd:
  • Portaal Backoffice: kan in domeinen backoffice werk doen
  • Portaal Data-entry:  kan in domeinen backoffice werk doen, het is mogelijk bankmutaties te verwerken maar documenten kunnen niet worden afgehandeld. Documenten krijgen na verwerking de status Data-entry voltooid.
  • Portaal gastgebruiker: Dit is de rol je je aan een klant(gebruiker) kunt geven, hiermee heeft hij of zij dezelfde mogelijkheden als de Backoffice rol, echter alleen in het domein waaraan deze persoon is toegewezen.
  • Portaal beheerder:  Kan backoffice medewerkers aanmaken, 
          • De rol wijzigen van medewerkers
          • Domeinen aanmaken en toewijzen.
          • in alle domeinen backoffice werk doen
          • beschikt over de kantoormanagement tools.
  • Portaal Backoffice controller functie-rol
    De extra functie die je hier aan de medewerker geven is 'Portaal backoffice Controller'.
    Voeg je deze functie-rol toe aan een medewerker, dan kan deze in alle domeinen binnen het portaal wanneer een boekjaar/periode van een administratie is geblokkeerd, alsnog boekingen maken en aanpassen.
Nadat de medewerker in het portaal is aangemaakt kan de portaal beheerder indien nodig de rol van de medewerker wijzigen

In de adreskaart van de medewerker vind je de tab 'Extra', hier kun je de rol van de medewerker wijzigen.



BO verantwoordelijke personen aan een Domein toewijzen

Aan elk Yuki domein kunnen de volgende personen worden toegewezen:
BO verantwoordelijke voor het domein, verantwoordelijk voor alle administraties binnen het domein.
BO back-up voor het domein, voor als de BO verantwoordelijke afwezig is.
BO controller, die alle werkzaamheden in het domein controleert.*
BO Account manager, de verantwoordelijke sales persoon van het domein.

De BO controller, op domein niveau is ook de persoon die nadat boekjaar/periode van een administratie is geblokkeerd en de backoffice medewerkers geen boekingen meer kunnen doen alsnog boekingen kan verwerken en aanpassen en de nodige jaarwerk werkzaamheden kan uitvoeren.