Documentatie‎ > ‎

Rollen voor de backoffice

De functieverdeling van backoffice medewerkers wordt bepaald door de rollen die deze medewerkers hebben op portaal- en domeinniveau.



Backoffice rollen in portaal

De volgende backoffice rollen zijn gedefinieerd:
  • Portaal backoffice: kan in domeinen backoffice werk doen
  • Portaal backoffice controller: voeg je deze rol toe aan een medewerker, dan kan deze in alle domeinen binnen het portaal wanneer een boekjaar/periode van een administratie is geblokkeerd, alsnog boekingen maken en aanpassen.
  • Portaal data-entry: kan in domeinen backoffice werk doen, het is mogelijk bankmutaties te verwerken maar documenten kunnen niet worden afgehandeld. Documenten krijgen na verwerking de status 'Data-entry voltooid'.
  • Portaal gastgebruiker: Dit is de rol die je aan een klant(gebruiker) kunt geven, hiermee heeft hij of zij dezelfde mogelijkheden als de Backoffice rol, echter alleen in het domein waaraan deze persoon is toegewezen.
  • Portaalbeheerder:
    • kan backoffice medewerkers aanmaken
    • de rol wijzigen van medewerkers
    • domeinen aanmaken en toewijzen
    • in alle domeinen backoffice werk doen
    • beschikt over de kantoormanagement tools.



BO verantwoordelijke personen van domein

Aan elk Yuki domein kunnen de volgende personen worden toegewezen:
  • BO verantwoordelijke: verantwoordelijk voor alle administraties binnen het domein.
  • BO backup: indien de BO verantwoordelijke afwezig is.
  • BO controller: controleert alle werkzaamheden in het domein.
  • BO Account manager: de verantwoordelijke sales persoon van het domein.

LET OP!
De BO controller op domeinniveau is ook de persoon die nadat een boekjaar/periode van een administratie is geblokkeerd (backoffice medewerkers kunnen geen boekingen meer doen) alsnog boekingen kan verwerken en aanpassen en de nodige werkzaamheden voor het jaarwerk kan uitvoeren.