Documentatie‎ > ‎

Rollen voor de Backoffice

Backoffice Rollen

De functieverdeling van Yuki Backoffice medewerkers wordt bepaald door de rollen die deze medewerkers in YukiCentral / het Portaal hebben hebben. 

De functieverdeling van medewerkers in de Partner portal wordt bepaald door de rollen die deze medewerkers hebben.

De volgende Backoffice rollen zijn gedefinieerd:
  • Portaal Backoffice: kan in domeinen backoffice werk doen
  • Poraal Data-entry:  kan in domeinen backoffice werk doen, het is mogelijk bankmutaties te verwerken maar documenten kunnen niet worden afgehandeld. Documenten krijgen na verwerking de status Data-entry voltooid.
  • Portaal gastgebruiker: Dit is de rol je je aan een klant(gebruiker) kunt geven, hiermee heeft hij of zij dezelfde mogelijkheden als de Backoffice rol, echter alleen in het domein waaraan deze persoon is toegewezen.
  • Portaal beheerder:  Kan backoffice medewerkers aanmaken, 
          • De rol wijzigen van medewerkers
          • Domeinen aanmaken en toewijzen.
          • in alle domeinen backoffice werk doen
          • beschikt over de kantoormanagement tools
Aan elk Yuki domein kunnen de volgende personen worden toegewezen:
  • BO verantwoordelijke voor het domein.
  • BO back-up voor het domein, voor als de BO verantwoordelijke afwezig is.
  • BO controller, die alle werkzaamheden in het domein controleert.
  • BO Account manager, de verantwoordelijke sales persoon van het domein

Nadat de Medewerker in het portaal is aangemaakt kan de portaal beheerder indien nodig de rol van de medewerker wijzigen.


In de adreskaart van de medewerker vind je de Extra Tab, hier kun je de rol van de medewerker wijzigen.


De Extra Rol die je hier aan de medewerker kunt toewijzen is de rol Portaal backoffice Controller.

Voeg je deze rol toe aan een medewerker, dan kan deze in alle 
domeinen binnen het portaal wanneer een boekjaar/periode van een administratie is geblokkeerd, alsnog boekingen doen.
Comments