Documentatie‎ > ‎

Rollen in Yuki

Rollen

Een rol geeft aan welke positie een gebruiker binnen een domein heeft. Door een gebruiker één of meer rollen toe te kennen, bepaal je wat die gebruiker in het domein mag zien en doen in alle administratie waar hij als gebruiker toegang toe heeft. Je kunt dus geen afwijkende rol voor een gebruiker per administratie bepalen.

Yuki kent momenteel de volgende rollen:
  • Directie
  • Verkoop
  • Inkoop
  • HRM
  • Financiële administratie
  • Externe accountant
  • Security manager
  • Procuratie
  • Kijkgebruiker

Hoe ken ik rollen toe aan gebruikers?

Alleen de eigenaar van een domein of iemand die al de rol Directie heeft, kan rollen aan andere gebruikers toekennen.
Om rollen te kunnen toekennen moet je eerst zorgen dat de persoon een gebruiker in het domein en de administratie is. 
Zie ook: Gebruikers aanmaken.

Ga als volgt te werk:

Klik links bovenaan in je Yuki scherm op je logo, vervolgens klik je op "mijn domein"


je krijgt nu het scherm waar je de stamgegevens en gebruikers van je administratie('s) kunt vinden 

  1. Selecteer in de sectie Gebruikers met toegang tot dit domein de gebruiker aan wie je rechten wilt toekennen.
  2. Kies op de taakbalk via het potloodje voor bewerken.
  3. Klik op het tabblad "Extra".
  4. Rechts onderin vindt je de sectie beveiliging. Kies één van de rollen uit de selectie.
  5. Je kunt meer dan één rol toekennen.
  6. Bewaar de wijzigingen

Zie ook

Comments