Documentatie‎ > ‎

Portal voor accountants: functionaliteit

Beschrijving functionaliteit

Als de accountant inlogt via yukiworks of via yukicentral, wordt hij herkend als accountant . Hij komt dan in het volgende scherm terecht.

De volgende functies worden hier aangeboden:
  • Een overzicht van de door de accountant beheerde yuki administraties
  • Inzoomen op administratie om eventueel wijzigingen aan te brengen
  • Zelf de eigen medewerkers als yuki gebruikers aanmaken
  • Zelf rechten uitdelen om te bepalen welke medewerkers van de accountant welke administratie in kunnen.
  • Zelf een nieuw yuki domein registreren, waarin de standaard administratie automatisch aan deze accountant gekoppeld is.


Openingsscherm accountancy portal

De functionaliteit accountancy portal is de volgende:

  • Met "Mijn persoonlijke gegevens" kan de acountants-medewerker zijn eigen adresgegevens bijwerken, of zijn wachtwoord wijzigen.
  • Met "Bedrijfsgegevens" kunnen de gegevens van het accountantskantoor worden aangepast.
  • In "Administraties" kan de accountant zien welke Yuki administraties door deze accountant beheerd worden.
  • Door op een administratie te klikken, komt de accountant rechstreeks op het domein met deze administratie uit.
  • De accountants-medewerker in de rol "Externe accountant management" kan hier instellen welke accountants-medewerkers welke administratie in kunnen.
  • In "Medewerkers" kan de accountants-medewerker in de rol "Externe accountant management" zelfstandig nieuwe medewerkers als yuki gebruiker toevoegen. Per gebruiker kan worden bepaald tot welke administraties hij toegang heeft.
  • Met "Registratie nieuw Yuki domein" kan de accountant zelf een nieuw domein (klant omgeving) registreren:
  • De standaard administratie in dit domein is automatisch gekoppeld aan deze accountant. Nieuwe administraties die later worden aangemaakt in dit domein, worden standaard ook aan deze accountant gekoppeld.
  • De accountants-medewerker die de registratie doet staat standaard ingevuld als contactpersoon (en eigenaar) voor het nieuwe domein, maar dit kan in het registratieformulier zelf nog worden aangepast.
  • Via de link Web services kan de accountant een persoonlijke geheime sleutel aanmaken die kan worden gebruikt om gegevens van administraties op te halen via een webservice. Voor het maken van een webservice moet je wel programmeren. Zie ook: Working with Yuki Webservices
Door te klikken op een administratie komt de accountant in de administratie van de klant en heeft daar specifieke functionaliteit tot zijn beschikking om onder andere correcties aan te maken en rapportages te produceren. In het klant domein heeft de accountant in de top menubalk een extra knop die toegang geeft tot specifieke functies en bij het bekijken van een document/boeking heeft de accountant ook extra functionaliteit beschikbaar.
Comments