Documentatie‎ > ‎

Opstart stap 1: informatie aanleveren

Voordat we een administratie kunnen opstarten, hebben we bepaalde gegevens van je nodig. Als je voor het eerst je domein opent, zal je gevraagd worden deze gegevens in te voeren. Dat gebeurt in een aantal stappen via een overzichtelijke administratie-wizard. Ook zullen we je vragen bepaalde documenten in te scannen en aan te leveren. Pas nadat je de gegevens volledig hebt ingevoerd, is de administratie actief en kun je beginnen met het aanleveren van facturen en bankgegevens.


Zorg, voordat je aan de administratie-wizard begint, dat je de gevraagde gegevens bij de hand hebt. Wat we nodig hebben is afhankelijk van de rechtsvorm van je onderneming.

Algemeen

  • NAW gegevens van de onderneming
  • Voor- en achternaam van de hoofdcontactpersoon
  • Telefoon- en internetgegevens
  • Rechtsvorm (eenmanszaak, B.V. (of bvba), stichting, etc.)
  • Startdatum van de onderneming (in de huidige rechtsvorm)
  • KvK-nummer (indien je bent ingeschreven) of Ondernemingsnummer in België.

Eenmanszaak, VOF of maatschap 

  • Voor- en achternaam eigenaar of firmanten (dit is van belang voor het boeken van eventuele privé-uitgaven / onttrekkingen.
  • Btw-nummer (indien de onderneming btw-plichtig is)
  • Loonheffingennummer (indien dit van toepassing is)
  • Bestand met het logo van je bedrijf (in JPG, GIF of PNG formaat)

Extra informatie voor B.V. (BE: BVBA) of N.V.

  • Voor- en achternamen van alle natuurlijke personen die bestuurder zijn.
  • Bedrijfsnaam van alle rechtspersonen die bestuurder zijn.
  • Voor- en achternaam van aandeelhouders (i.v.m. eventuele schuldverhoudingen)
  • Namen van eventuele deelnemingen (i.v.m. mogelijke leningen)
  • Is er sprake van een zogenaamd gebroken boekjaar?

Benodigde documenten (scannen of uploaden)

  • Uittreksel van KvK


Zie ook: