Documentatie‎ > ‎

Navigeren binnen Yuki

Hoe navigeer ik binnen Yuki?

In deze wiki wordt er vaak verwezen naar een bepaald scherm of een bepaalde functie in Yuki. Bijvoorbeeld: "Inkoop->Saldilijst". Dit noemen we het navigatiepad.

Het eerste onderdeel van dit pad ("Inkoop") is de keuze die je boven in het scherm maakt, in de zogenaamde navigatiebalk.

https://sites.google.com/a/yuki.nl/wikiworks/documents/navigeren-binnen-yuki/Schermafbeelding%202015-05-25%20om%2016.09.41.png

De navigatiebalk heeft 4 hoofdfuncties:
  1. Het domein menu, aan de linkerkant
  2. Het module menu, te bereiken via de moduleknop : 
  3. De zoekbalk
  4. Het persoonlijke account menu
De modulebalk

Door op de module knop te klikken open je de module balk. De knoppen die je daar ziet zijn afhankelijk van je rechten en van de opties die in je domein geactiveerd zijn.
De balk kan er als volgt uitzien:


De knoppen staan elk voor een module binnen Yuki. We kennen de volgende modules:

  Startscherm of desktop
  Postbus voor aanleveren stukken en communicatie met backoffice
  Het archief, waar je al je documenten kunt archiveren, ook niet-financiele
  De boekhouding. Hier vind je o.a. je bedrijfsmonitor, het overzicht Omzet en Kosten, Bezittingen en schulden, de lijst met openstaande facturen etc.
  De bank administratie. Dit geeft je een overzicht van al je bankrekeningen en credit cards en de transacties die daarop geboekt zijn
  De verkoopadministratie en facturatie module. Bekijk de geboekte facturen, of maak je eigen facturen hier aan.
  De inkoopadministratie (BE: aankoopadministratie). Hier vind je het overzicht van al je inkopen, leveranciers, facturen in behandeling  en onbetaalde facturen
  De personeelsadministratie. Overzicht van alle medewerkers, relevante documenten, zoals hun salarisstroken, declaraties en  verzuimregistratie.
  De relatiedatabase. Al je klanten, leveranciers, medewerkers en overige relaties op één plek. Bekijk welke zaken je met ze gedaan hebt, verstuur  een mailing of print etiketten.
  Dossiers, of projecten. Dossiers zijn een manier om informatie te bundelen. In dossiers kun je documenten, financiële transacties, taken etc bundelen.
  Mail: Haal met pop3 al je zakelijke mail binnen en koppel deze aan klanten, leveranciers of medewerkers
  Bedrijfsagenda, urenregistratie en taken voor het opzetten van eenvoudige workflow. 
  Roep de zoekfunctie op, vul een woord, bedrag of datum in om door de informatie in je Yuki domein te zoeken, op zoek naar relaties, documenten, transacties, dossiers, taken, grootboekrekeningen etc.

Het tweede onderdeel van het navigatiepad (zoals -> "Saldilijst") vind je in het menu aan de linkerkant van het scherm Inkoop (of Aankoop).



Zie ook