Documentatie‎ > ‎

Navigeren binnen Yuki

Hoe navigeer ik binnen Yuki?


In de online Help wordt vaak verwezen naar een bepaald scherm of een bepaalde functie in Yuki. Bijvoorbeeld: 'Inkoop'->'Saldilijst'. Dit noemen we het navigatiepad.

Het eerste onderdeel van dit pad ('Inkoop') is de keuze die je boven in het scherm maakt, in de zogenaamde navigatiebalk.

https://sites.google.com/a/yuki.nl/wikiworks/documents/navigeren-binnen-yuki/Schermafbeelding%202015-05-25%20om%2016.09.41.png

De navigatiebalk heeft 4 hoofdfuncties:
  1. Het domein menu, aan de linkerkant
  2. Het module menu, te bereiken via de moduleknop : 
  3. De zoekbalk
  4. Het persoonlijke account menu.


De modulebalk

Door op de moduleknop te klikken open je de module balk. De knoppen die je daar ziet zijn afhankelijk van je rechten en opties die in je domein geactiveerd zijn.

De balk kan er als volgt uitzien:


De knoppen staan elk voor een module binnen Yuki. We kennen de volgende modules:

  Startscherm of desktop.
  Postbus voor aanleveren stukken en communicatie met backoffice.
  Het archief, waar je al je documenten kunt archiveren, ook niet-financiële documenten.
  De boekhouding. Hier vind je o.a. je bedrijfsmonitor, het overzicht 'Omzet en Kosten', 'Bezittingen en schulden', de lijst met openstaande facturen, etc.
  De bank administratie. Dit geeft je een overzicht van al je  bankrekeningen en creditcards en de transacties die daarop geboekt zijn.
  De verkoopadministratie en facturatie module. Bekijk de geboekte facturen, of maak je eigen facturen hier aan.
  De inkoopadministratie (BE: aankoopadministratie). Hier vind je het overzicht van al je inkopen, leveranciers, facturen in behandeling  en onbetaalde facturen.
  De personeelsadministratie. Overzicht van alle medewerkers, relevante documenten, zoals hun salarisstroken, declaraties en  verzuimregistratie.
  Relatiebeheer. Al je klanten, leveranciers, medewerkers en overige relaties op één plek. Bekijk welke zaken je met ze gedaan hebt, verstuur een mailing of print etiketten.
  Dossiers, of projecten. Dossiers zijn een manier om informatie te bundelen. In dossiers kun je documenten, financiële transacties, taken, etc. bundelen.
  E-mail: Haal met POP3 al je zakelijke mail binnen en koppel deze aan klanten, leveranciers of medewerkers.
  Bedrijfsagenda, urenregistratie en taken voor het opzetten van een eenvoudige workflow. 
  Roep de Zoekfunctie op, vul een woord, bedrag of datum in om door de informatie in je Yuki domein te zoeken naar relaties, documenten, transacties, dossiers, taken, grootboekrekeningen, etc.

Het tweede onderdeel van het navigatiepad (zoals -> 'Saldilijst') vind je in het menu aan de linkerkant van het scherm Inkoop (of Aankoop).



Zie ook: