Documentatie‎ > ‎

Nmbrs koppeling met Yuki

Nmbrs® integratie met Yuki


Nmbrs® is geïntegreerd met Yuki. Door de koppeling met Nmbrs® is het nu ook mogelijk de loonstroken en journaalposten uit Nmbrs® te halen en deze automatisch in Yuki te plaatsen.


Meer informatie over de koppeling.

Deze functie kan alleen worden gebruikt vanuit de Rol Backoffice. Vanuit Boekhouding/Personeel is de Nmbrs® koppeling te benaderen.
Via onderstaande uitleg kunt u bekijken hoe u de koppeling voor uw klanten kunt activeren. Hiervoor dient u wel eerst een contract af te sluiten met Nmbrs.

LET OP! 
De Nmbrs® koppeling koppelt met de 'standaard' administratie in een domein. Wil je meerdere administratie's binnen één domein koppelen dan dienen er een contractregels te worden toegevoegd. Neem hiervoor contact op met Yuki Sales sales@yuki.nl of bel: 010-2019734.

Nmbrs® koppelen met Yuki

Yuki Platform Partners kunnen bij Yuki kenbaar maken dat ze gebruik willen maken van de Nmbrs® koppeling. Yuki verwerkt dit vervolgens in het contract van de Platform Partner waarna de koppeling met Nmbrs® direct mogelijk is.


Om Nmbrs® met Yuki te koppelen moet een API token ingesteld worden in Yuki.

Deze API token is als volgt op te halen en in te stellen:


  • Ga naar het gebruikersprofiel in Nmbrs® door rechts bovenin te klikken op de naam waarmee is ingelogd in Nmbrs®.


  • Kies voor de API token tab. De gebruikersnaam en token die hier zijn vermeld moeten in Yuki worden ingevuld

  • Ga naar de Yuki Platform Partner Portal en kies voor instellingen rechts bovenin het scherm.Kies daar voor Nmbrs® instellingen om het Nmbrs® configuratiescherm te openen.


  • Hier is een overzicht beschikbaar van administraties waarvoor salarisverwerking is
    geactiveerd. Hier kan ook de Nmbrs® gebruikersnaam en API Token ingevoerd worden.


Domein, administratie en werknemer configuratie in Yuki
Om loonstroken en loonjournaalposten te importeren vanuit Nmbrs moeten de Yuki domeinen, administraties en werknemers goed geconfigureerd worden. Hieronder een beschrijving van de benodigde stappen:

  • Een domein in Yuki heet in Nmbrs® een debiteur. Een debiteur in Nmbrs® moet met dezelfde naam worden aangemaakt als de domeinnaam in Yuki;

  • Een administratie in Yuki heet in Nmbrs® een bedrijf. Om een bedrijf aan een administratie in Yuki te koppelen moet de bedrijfscode uit Nmbrs®worden ingevuld in Yuki.


  • Open het domein vanuit de portal. Open de lijst met administraties door rechtsboven op de domeinnaam te klikken. Klik op de administratie waar de bedrijfscode voor moet worden ingevuld en open de administratie-tab. In het relatiecode veld kan de bedrijfscode uit Nmbrs® worden ingevuld.



  • Tenslotte moeten de werknemers in Nmbrs® gekoppeld worden met de werknemers in Yuki. 

    Dit kan door voor de medewerker het personeelsnummer in te vullen. Open Relaties en kies voor Werknemers, kies de werknemer die je wilt bewerken en vul het personeelsnummer in op de Werknemer tab.





Foutmeldingen

Indien er problemen zijn met het importeren van salarisdocumenten met de Nmbrs® koppeling in één of meerdere domeinen binnen het portaal, krijgt elke portaalbeheer nu automatisch een taak in het portaal.


De taak heeft de naam 'Payroll Update meldingen'


Wanneer je de taak opent vind je de melding van het probleem.


NB. Een betaalbeheerder kan de 'taak' zelf oppakken of toewijzen aan een kantoor medewerker. 

Voorkomende foutmeldingen en oplossingen.

 Foutmelding Oplossing
Administratie: "bedrijfsnaam" : Grootboekrekening 'naam en nummer grootboekrekening' niet gevondenDe loonheffingen grootboekrekening in Nmbrs moet worden aangepast naar het loonheffing grootboekrekening van Yuki.
Debiteur "bedrijfsnaam" is niet gevonden in Nmbrs. Controleer of de debiteur met precies deze naam is aangemaakt in de Nmbrs omgeving.Gelieve nogmaals te controleren of uw bedrijfsnaam perfect overeen komt met uw domeinnaam in Yuki.
Debiteur "bedrijfsnaam" is meerdere keren aangemaakt in NmbrsControleer uw bedrijfsgegevens nogmaals. Als u er niet uitkomt, gelieve contact op te nemen met Nmbrs
 Debiteur "bedrijfsnaam" is gevonden in Nmbrs. 
Er zijn alleen nog geen bedrijven aangemaakt in Nmbrs.
Om dit probleem op te lossen, maak een bedrijfsnaam aan in Nmbrs die overeen komt met de domeinnaam in Yuki
Fout bij het inlezen van salarisstroken. Geen werknemers gevonden voor "Bedrijfsnaam" Run: "Maand Jaar".Gelieve de gegevens van uw werknemers te controleren.
 Het importeren van de loonjournaalposten is mislukt. Administratie: "Bedrijfsnaam", Documentdatum: "dd-mm-yyyy", Run: "nummer", Foutmelding: "Cannot book this transactionline because the GLAccount is disabled (code = 'code')".Gelieve contact op te nemen met Yuki
 Het ophalen van debiteur "bedrijfsnaam" is mislukt.Nmbrs heeft uw bedrijfsnaam niet kunnen vinden in zijn systeem. Controleer of uw bedrijfsgegevens correct zijn ingevuld in Yuki. Als u hier niet uitkomt, gelieve contact op te nemen met Nmbrs
 Server was unable to process request. ---> 1001: Invalid_AuthenticationVerkeerde contractregel in Yuki. Neem hiervoor contact op met Yuki support

Heb je vragen bij het opstarten of over overige foutmeldingen, neem contact op met Yuki support.
Yuki beschikt over een ingebouwd vragenformulier. Je vindt dit formulier in de statusbalk onderaan elk scherm van de online boekhoudomgeving van Yuki. Je kunt ook altijd even bellen op nummer +31 (0) 10 201 9734 of een mail sturen aan: support@yuki.nl


Zie ook: