Documentatie‎ > ‎

Nieuwe werknemer aanmaken

Je kunt in Yuki gebruikers toevoegen en werknemers aanmaken. Werknemers kunnen wel gebruikers zijn maar gebruikers zijn geen werknemers. Werknemers zijn ook (contact)persoon


Om meerdere redenen kun je in Yuki werknemers aanmaken:
  • Je kunt dan documenten alleen zichtbaar maken voor werknemers (deze zijn dan niet zichtbaar voor gebruikers die geen werknemer zijn).
  • Werknemers worden gekoppeld aan de salarisstrook.
  • Verzuim en vakantie van werknemers worden onder de agenda geregistreerd en gerapporteerd.
  • De Rekening Courant Personeel kan worden bijgehouden voor bonnetjes die door personeel zijn betaald (declaraties).


Hoe maak ik een werknemer aan?


Doorloop de onderstaande stappen om een nieuwe werknemer in je administratie aan te maken:
  • Open de module 'Relaties' en klik vervolgens op het icoon 'Werknemers'.




  • Klik op de knop 'Nieuw'.




  • Voer in het nu geopende scherm de naam van de werknemer in.

    LET OP!
    Het type relatie is een 'Persoon' en het tabblad 'Werknemer' is automatisch toegevoegd.




  • Vul desgewenst de andere velden en/of voeg een foto of een visitekaartje van de werknemer toe.
  • Klik op het tabblad 'Werknemer' om specifieke gegevens over de werknemer in te voeren zoals o.a.  zijn of haar manager, het personeelsnummer, de eerste werkdag, de einddatum van het contract en de FTE.





  • Klik op de knop 'Bewaren'.


Zie ook: