Binnen Yuki is het mogelijk om de btw-aangifte te consolideren en te verzenden via een fiscale eenheid. Een fiscale eenheid bestaat uit verschillende fiscale eenheid onderdelen.LET OP! Een fiscale eenheid kan alleen worden ingesteld door een gebruiker met de rol 'Backoffice'. Van de Belastingdienst krijgt men een uniek btw-nummer waarmee een aangifte voor een fiscale eenheid gedaan kan worden. De individuele aangiftes van de onderdelen worden geconsolideerd en verstuurd. In Yuki wordt echter één van de administraties aangewezen als 'hoofdadministratie'. De aangiftes van de fiscale eenheid onderdelen worden overgeboekt naar deze 'hoofdadministratie'. Deze hoofdadministratie noemen we verder de fiscale eenheid. LET OP! De instellingen voor de fiscale eenheid hebben alleen invloed op de lopende btw-aangiften. Yuki klanten zien nergens de instellingen voor BTW-nummer en datum. Het is dus mogelijk een startdatum in te geven voor een fiscale eenheid die niet overeenkomt met de werkelijke startdatum fiscale eenheid (wanneer we bijvoorbeeld beginnen met de boekhouding vanaf 2011, terwijl de fiscale eenheid al in 2010 was opgericht). Fiscale eenheid instellen in Yuki
Btw-aangifte bestaat reeds Wanneer er voor de fiscale eenheid of de fiscale eenheid onderdelen al afgesloten aangiftes bestaan ná de startdatum van de fiscale eenheid krijg je een foutmelding te zien. Om nu alsnog een fiscale eenheid aan te maken ga je als volgt te werk:
Zie ook: |
Documentatie >