Documentatie‎ > ‎

Dossiers / Projectadministratie

Om dossiers te kunnen gebruiken moet eerst de module Yuki Dossiers geactiveerd worden.
De dossiers bieden een extra doorsnijding en classificatie van documenten en transacties. Tevens worden dossiers gebruikt als projectadministratie of analytische administratie.
De toegang tot dossiers kan per dossier geregeld worden. Zo kan bijvoorbeeld een deel van de financiële administratie vrij gegeven worden voor één of meer gebruikers zonder dat deze gebruikers toegang hebben tot het geheel. 

Dossiers als verzameling van gegevens

Met dossiers kun je gegevens groeperen om zo een beter overzicht te krijgen. Dat geldt voor:
  • Documenten
  • Financiële transacties
  • Taken
  • Werkopdrachten (werkuren)
  • Relaties (bijvoorbeeld voor een mailing)
  • Afspraken (agenda).


Koppelen van documenten en transacties aan een dossier

  • Elk type document en transactie kun je koppelen aan een dossier:
    • vanuit het geopende document of transactie
    • vanuit het startscherm van het dossier (links in je scherm 'Niet gekoppeld').
  • Het is ook mogelijk e-mailcorrespondentie of brieven te koppelen
  • Je kunt direct in een dossier een document uploaden
  • Het is niet mogelijk om banktransacties te koppelen.

Wanneer je vanuit een willekeurig document op de knop 'Bewerken' klikt, kun je het document toewijzen aan een dossier.

Koppelen vanuit document (voorbeeld inkoopfactuur)

Klik op het vergrootglas in het veld 'Dossier' om deze factuur aan een dossier te koppelen.
  



Details van dossier

Wanneer je de details van een dossier wilt inzien klik je vanuit het startscherm van de module 'Dossiers' op één van de dossiers.
Vervolgens opent zich het dossier en vind je links in je scherm alle doorklikbare details van het dossier.



Wanneer je bijvoorbeeld op de link 'Omzet en kosten' klikt worden de tussentijdse resultaten van het dossier getoond. Vervolgens kun je via knoppen bovenin je scherm verder op de details van het dossier inzoomen. 

                                                                  


Koppelen van werkopdrachten (werkuren) aan dossiers

Vanuit de agenda kun je d.m.v. een werkopdracht werkuren invoeren. In het veld 'Dossier' selecteer je het dossier waaraan de werkuren gekoppeld moeten worden. Deze werkuren vind je vervolgens ook terug in de details van het dossier.
 



Zie ook: