Blokkeren automatisch versturen herinneringen en aanmaningen

Er zijn een aantal redenen die het automatisch versturen van brieven (herinneringen en aanmaningen) tegenhouden:
  • De klant heeft geen e-mailadres.
  • De klant is geblokkeerd voor het ontvangen van automatisch verstuurde brieven.
  • De factuur is te oud. Facturen die bij het activeren van de Yuki service al ouder zijn dan 90 dagen worden overgeslagen.
  • De factuur staat in het overzicht 'Nog te incasseren'.
  • De factuur staat in het overzicht 'Onderweg'.
  • De factuur staat in het overzicht 'Storno's'.
  • Er is voor de factuur de laatste zeven dagen al een handmatige of automatische herinnering of aanmaning verstuurd.
  • De factuur is post factum aangemaakt. Dit houdt in dat de datum waarop de factuur is aangemaakt na de vervaldatum ligt.

Blokkeren klant(en) voor ontvangst van automatisch verstuurde brieven

Je kunt op twee plaatsen in Yuki één of meer klanten blokkeren voor het ontvangen van automatische brieven:
  • Bij 'Instellingen herinneringen' in de module 'Verkoop' (tabblad 'Geblokkeerde relaties'), zie Instellingen herinneringen.
  • Bij de relatiekaart van de klant in de module 'Relatiebeheer' (tabblad 'Extra'). 

LET OP!
Op het tabblad 'Geblokkeerde relaties' kun je ook zien welke klanten op dit moment geblokkeerd zijn. Je kunt ze daar ook weer deblokkeren.


Blokkeren van klant via relatiekaart 

Om een klant te blokkeren voor het ontvangen van brieven doorloop je de volgende stappen:
  • Open de module 'Relatiebeheer'
  • Zoek en open de relatiekaart van de klant
  • Klik op de knop 'Bewerken' linksboven in je scherm
  • Open het tabblad 'Extra'
  • Selecteer het vakje achter 'Blokkeren automatische herinneringen'.


  • Klik op de knop 'Bewaren'.



Zie ook: